Οδική Ασφάλεια

Γιατί η Κίνηση Πολιτών συμμετέχει στο πρόγραμμα για την Οδική Ασφάλεια;

Διότι:

·  Βρισκόμαστε ως χώρα αναλογικά, εδώ και πολλά χρόνια, στις πρώτες θέσεις θυμάτων από τροχαία     ατυχήματα στην Ε.Ε.

·  Από τις χώρες της διευρυμένης Ε.Ε.  εμείς κατέχουμε από τις χαμηλότερες θέσεις στη χρήση παιδικών καθισμάτων ασφαλείας και τις υψηλότερες σε νεκρά παιδιά από τροχαία ατυχήματα

· Από τις 10 πιο επικίνδυνες γεωγραφικές περιοχές τροχαίων ατυχημάτων της Ε.Ε. , οι 4 ανήκουν στην Ελλάδα, και μάλιστα οι τρεις από αυτές βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις

·  Παρότι ο στόλος των οχημάτων έχει ανανεωθεί και οι βελτιώσεις στα συστήματα ασφαλείας είναι ουσιαστικές, στη χώρα μας δεν έχουμε κατορθώσει να μειώσουμε τη βαρύτητα των ατυχημάτων. Επί συνόλου 100 ατυχημάτων, η αναλογία των θανατηφόρων είναι περίπου  9/100, αριθμός από τους μεγαλύτερους στην Ε.Ε.

·  Στην Ελλάδα έχουν νομιμοποιηθεί επικίνδυνες συμπεριφορές, όπως : παραβίαση λωρίδων πεζών και ερυθρού σηματοδότη, προσπέραση από δεξιά, κατάληψη της λωρίδας  έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), έλλειψη καθρεπτών σε δίκυκλα, πώληση επικίνδυνων κρανών, κατάληψη πεζόδρομων ως χώρων στάθμευσης και πεζοδρομίων ως λωρίδων διέλευσης δικύκλων και τέλος

·   Στη χώρα μας υπάρχει εξόφθαλμη  περιφρόνηση των πεζών από τους οδηγούς αλλά και από την Τροχαία.

Για όλους αυτούς τους λόγους, η Κίνηση Πολιτών για μια Ανοικτή Κοινωνία, ευχαρίστως ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση υπογραφής της Ευρωπαϊκής Χάρτας Οδικής Ασφάλειας για την ανάληψη δράσεων με σκοπό την οδική ασφάλεια.

Μεθοδολογία δράσης για την Οδική Ασφάλεια

Το πρόγραμμα για την πρόληψη των οδικών ατυχημάτων θα αναπτυχθεί σε τρεις άξονες:
1)  Πληροφόρηση της Κοινωνίας Ανάρτηση μηνιαίων δελτίων στην ιστοσελίδα της Κ.Π. με οδηγίες κάθε φορά για ένα σημαντικό θέμα, όπως (μπορείτε να διαβάσετε τα ενημερωτικά δελτία στις υποσελίδες της Οδικής Ασφάλειας): √  Παιδιά και τροχαία ατυχήματαμε √  Παιδικό κάθισμα ασφαλείας στα αυτοκίνητα √  Ποιος είναι «ικανός» οδηγός √  Ανάγκη της αλληλεγγύης στην οδήγηση √  Συνεπιβάτες μας…. οι σκύλοι √  Η παγίδα της έννοιας «προσέχω» √  Εάν ένας κάτοικος του Άρη ερχόταν στην Ελλάδα… √  Τα  «10 ΟΧΙ» του προσπεράσματος √  Ανθρωποκτονίες από αμέλεια ή από πρόθεση: Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο √  Πεζός: ο πιο αδύναμος κρίκος √  Φάρμακα και οδήγηση √  Ειδικές καιρικές συνθήκες √  Πως θα μπορούσε να επιδράσει η οικονομική κρίση στα τροχαία ατυχήματα √  Οδήγηση στις σήραγγες √  Όταν η μπαταρία «απεργεί»
2) Ενημέρωση των Αρχών Γνωστοποίηση στους αρμοδίους για επικίνδυνα σημεία προς βελτίωση.(όπως, κρυμμένοι σηματοδότες, έλλειψη απαραίτητης κάθετης ή  οριζόντιας σήμανσης, επικίνδυνες μπάρες κ.ά)
3) Συγκεκριμένες προτάσεις Εισηγήσεις προς Υπουργεία και Δήμους για θεσμικά θέματα, όπως :τι δεν γνωρίζει ο Έλληνας οδηγός, τι πρέπει να γίνει με τις εγκολλημένες διαφημιστικές πινακίδες, πως μπορεί να ενεργοποιηθούν τα πληρώματα των περιπολικών και τι να κάνουν όταν εντοπίζουν επικίνδυνα σημεία του οδικού τους άξονα (πρόγραμμα ενεργούς περιπολίας με πρωτοβουλία της Κίνησης Πολιτών) κ.α.

 134807_simatodotis