Το κράνος προστασίας χρειάζεται φροντίδα!

Το 2/3 των νεκρών ή σοβαρά τραυματισμένων δικυκλιστών θα είχε αποφευχθεί
αν οι οδηγοί φορούσαν το σωστό κράνος!
- Το κράνος επιλέγεται στο μέγεθος του κεφαλιού ( δεν πρέπει να σφίγγει και δεν πρέπει να κινείται, εάν κουνήσουμε το κεφάλι μας δεξιά – αριστερά)
- Το κράνος δοκιμάζεται με τα γυαλιά οράσεως αν φοράμε
- Κράνος πάντα με πιστοποίηση- σύμφωνο με τις προδιαγραφές της ΕΕ ( είναι έγκλημα να πωλούνται κράνη των 8 και 15 ευρώ για να εξαπατήσουμε την Τροχαία . Τα συγκεκριμένα κράνη όχι μόνο δεν προστατεύουν αλλά αυξάνουν και τον κίνδυνο!)
- Προτιμούμε κράνη με κίτρινο ή λευκό χρώμα( δε ζεσταίνουν το καλοκαίρι και διακρίνονται εύκολα)
- Το κράνος καθαρίζεται με απλό νερό. Γράσο, βενζίνη, πετρέλαιο, απορρυπαντικά το φθείρουν. Το πλαστικό προστασίας προσώπου πρέπει πάντα να καθαρίζεται με μαλακό πανί. Εάν διαπιστώσουμε ότι έχει θολώσει, πρέπει να αντικατασταθεί
- Το κράνος δεν προσφέρει προστασία αν δεν δεθεί και εάν δεν κλείσουμε το κινητό τμήμα
- Το κράνος αντικαθίσταται μετά από ατύχημα ή αν πέσει σε σκληρό έδαφος, έστω και εάν δεν έχει ορατή βλάβη!
- Το κράνος έχει διάρκεια ζωής που κυμαίνεται από 3 έως 5 χρόνια. Σας προτείνουμε να διαβάσετε τις οδηγίες ή να ρωτήσετε τον κατασκευαστή
- Και ο συνοδηγός τραυματίζεται άρα πρέπει να φοράει κράνος!
- Το κράτος πάντα το φοράμε και δεν το κρατάμε: ο εγκέφαλος μας δεν βρίσκεται στον αγκώνα!
Μπορούμε να προλάβουμε το τροχαίο ατύχημα;

Μπορούμε,
με δύο βασικές προϋποθέσεις:
1. Μη αιφνιδιασμός:
Πρέπει να γνωρίζουμε τί γίνεται γύρω μας, έχοντας μια γενική εποπτεία, κοιτώντας με γρήγορες και συνεχόμενες ματιές (αλλά όχι με ένταση) τους καθρέπτες, για να ελέγχουμε αυτούς που μας ακολουθούν. Πρέπει όμως να κοιτάμε και λίγο πιο μπροστά, τα προπορευόμενα αυτοκίνητα.
 |
ΠΡΟΣΟΧΗ: Υπάρχει η ονομαζόμενη «νεκρή γωνιά» στους καθρέπτες, που δεν επιτρέπει να δούμε αυτοκίνητο που βρίσκεται αριστερά μας και λίγο πίσω μας. Εάν θέλουμε με ασφάλεια να αλλάξουμε λωρίδα πρέπει να γυρίσουμε λίγο το κεφάλι μας (ανάλογα αριστερά ή δεξιά) για να ελέγξουμε αυτήν τη γωνία. Η όλη διαδικασία με το γύρισμα της κεφαλής πρέπει να γίνεται γρήγορα. Υπάρχουν βέβαια και εταιρείες που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητά τους με ειδικούς καθρέπτες που καλύπτουν αυτήν τη «νεκρή γωνιά». Ρωτήστε την αντιπροσωπεία σας! |
2.Προσαρμογή
Προσαρμογή της οδήγησης στις ικανότητές μας, στις δυνατότητες του αυτοκινήτου μας και στις συνθήκες του περιβάλλοντος (φωτισμός, δρόμος, κυκλοφορία, καιρός)
Απόλαυση ποτού χωρίς κίνδυνο ατυχήματος….

Πίνοντας μπύρα χωρίς αλκοόλη, μπορούμε να περιορίσουμε σημαντικά την κατανάλωση αλκοόλ στις γιορτές, επομένως και τον κίνδυνο ατυχημάτων. Θα πρέπει εδώ να τονίσουμε ότι η αλκοόλη δεν ευθύνεται μόνο για τροχαία ατυχήματα αλλά και για πολλά άλλα: αεροπορικά, θαλάσσια (ναυάγια, πνιγμοί) εργατικά, στο σκι, σε πυρκαγιές.
Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο εργαστηριακές μάρκες μπύρας χωρίς αλκοόλη.
Πρέπει να σημειωθεί ότι μόνο ένας καλός γευσιγνώστης μπορεί να αντιληφθεί τη διαφορά μεταξύ μπύρας χωρίς αλκοόλη και μπύρας με αλκοόλη. Ενώ λοιπόν δεν μειώνουμε την απόλαυσή μας, μπορούμε να περιορίσουμε τα ατυχήματα εξαιτίας της χρήσης οινοπνευματωδών.
Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν διαθέτουν όλα τα εστιατόρια και καφέ αυτό το είδος μπύρας. Εάν όμως αρχίσουμε να τη ζητάμε επίμονα, πιθανώς θα υπάρξει και η ανάλογη προμήθεια στα καταστήματα
Ηλικιωμένοι – Άτομα άνω των 65 ετών
και ικανότητα οδήγησης

Σίγουρα όλοι μας έχουμε κάποιον συγγενή ή φίλο που είναι άτομο μεγαλύτερης ηλικίας και οδηγεί. Πιθανόν κάποιοι από εμάς να έχουμε προβληματιστεί για την οδηγική του ικανότητα, χωρίς όμως να γνωρίζουμε τι ακριβώς πρέπει να προσέξουμε και να επισημάνουμε.
Το ζήτημα αυτό είναι ουσιώδες αλλά αρκετά παραμελημένο και για αυτό επιλέχθηκε από την Κίνηση Πολιτών να είναι ένα από τα βασικά θέματα τα οποία επισημάναμε στους εκπαιδευτές οδήγησης στο ειδικό σεμινάριο που συνδιοργανώσαμε με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στις 18/10/2014. ( δείτε τις σχετικές εισηγήσεις του σεμιναρίου εδώ)
Κωδικοποιημένα λοιπόν και χωρίς εγγύηση πληρότητας μπορούμε να πούμε τα εξής:
- Σύμφωνα με τη νομοθεσία είναι γνωστό ότι μετά τα 65 έτη απαιτείται για ανανέωση διπλώματος ιατρική εξέταση κάθε 3 χρόνια. Μετά το 80ο έτος απαιτείται εξέταση από Β΄βάθμια επιτροπή
- Είναι απαραίτητο να πληροφορήσουμε τον γιατρό μας για φάρμακα που πιθανόν παίρνουμε και για σοβαρές παθήσεις μας
- Η οδήγηση με άγχος, οι συχνότερες διαμαρτυρίες άλλων οδηγών, οι συχνές παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη, το αίσθημα ανασφάλειας και φυσικά αδικαιολόγητα ατυχήματα είναι κάποια σημάδια με τα οποία πρέπει να προβληματιστούμε για το αν πρέπει να καταθέσουμε το δίπλωμά μας
- Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι εάν στενά μέλη της οικογένειας μας παροτρύνουν να καταθέσουμε το δίπλωμα κάτι θα έχουν διαπιστώσει περισσότερο από εμάς. Η κατάθεση του διπλώματος οδήγησης δεν σημαίνει το τέλος της ζωής μας.
- Απαραίτητοι είναι κάποιοι αυτοπεριορισμοί, εάν η ικανότητα οδήγησης μειώνεται:
- Όχι οδήγηση τη νύχτα – σημαντικό
- Όχι οδήγηση εάν δεν αισθανόμαστε καλά
- Όχι οδήγηση άνω των 2-2½ ωρών χωρίς διάλειμμα
- Όχι οδήγηση σε πολύπλοκες διαδρομές και διασταυρώσεις
- Όχι αγορά μεγάλων και πολύπλοκων οχημάτων
- Όχι ταχύτητα άνω των 100 χαω
- Όχι αναζήτηση σταθμών στο ραδιόφωνο και τοποθέτηση CD κατά την οδήγηση.
- Όχι άλλη απασχόληση όταν οδηγούμε
- Προτίμηση γνωστών διαδρομών και
- Αυστηρή απαγόρευση χρήσης κινητών και αλκοόλης.
ΤΕΛΙΚΟ ΤΕΣΤ:
Ανά 2 έτη οδήγηση για 1½ ώρα με έναν εκπαιδευτή οδήγησης
για να εκτιμήσει εάν μπορούμε να οδηγούμε ακόμα
χωρίς κίνδυνο για εμάς και για τους άλλους
Το είχε πει σε μια συνέντευξή του ο αείμνηστος Νίκος Καρούζος:
«Μεταξωτοί άνθρωποι».
Μιλούσε για κάποιους χωρικούς που είχε συναντήσει στη Λέσβο. Αγράμματοι, αλλά σοφοί. Και, προπάντων, τρυφεροί με τους άλλους. Απαλοί, χωρίς γωνίες που κόβουν, χωρίς καχυποψία, δίχως έπαρση και επιθετική ειρωνεία που πληγώνει.
Μεταξωτοί άνθρωποι….

Συνεχίζει γράφοντας σε ένα άρθρο του ο Γιώργος Τριάντης:
«Μου΄μεινε αυτός ο χαρακτηρισμός. Χαράχτηκε μέσα μου. Κι από τότε ένα νέο κριτήριο λειτουργεί στις αξιολογήσεις μου για τους ανθρώπους : η συμπεριφορά και η στάση τους σε «ασήμαντα» πεδία της καθημερινότητας…..
Φερ΄ειπείν, «σκλαβώνομαι» από εκείνους που δεν ορμάνε να πιάσουν την καλύτερη θέση στο τραπέζι μιας ταβέρνας. Θεωρώ την κίνηση αυτή απότοκο μεταγωγικής ευγένειας και γενναιοδωρίας, η οποία αδιαφορεί για το ιδιωφελές και συμφέρον. Αντίθετα οι άνθρωποι που σπεύδουν φουριόζοι για μια καλή θέση καταχωρίζονται μέσα μου στα αρπακτικά. Και –το΄χω παρατηρήσει- έτσι συμπεριφέρονται, σαν αρπακτικά, και σε άλλα ζωτικά και κρίσιμα πεδία…..
Eδώ το «μετάξι» είναι αυτοφυές ή προϊόν δουλεμένου χαρακτήρα. Είναι ο τρόπος που ο άλλος βλέπει τους συνανθρώπους του. Είναι η θέαση του κόσμου χωρίς τα εγωιστικά γυαλιά του προσωπικού ωφελιμισμού. Είναι ευρύτερα η υποταγή του ατομικού συμφέροντος στη συλλογικότητα….»
Οι «μεταξωτοί άνθρωποι» λοιπόν:
- Μιλούν ελάχιστα για τον εαυτό τους
- Χαίρονται με τις επιτυχίες των άλλων
- Δεν σπεύδουν χαιρέκακα να «κάνουν πλάκα», δήθεν χαριεντιζόμενοι με εξωτερικά γνωρίσματα που πονάνε τους άλλους
- Δεν σπερμολογούν διακινώντας φήμες
- Υπερασπίζονται σθεναρά κάποιον απόντα όταν λοιδορείται σε μια παρέα
Οι «μεταξωτοί άνθρωποι» είναι σίγουρα και «μεταξωτοί» στην οδική τους συμπεριφορά
Τροχαία Οικολογική Συμπεριφορά

Πώς μπορούμε να πετύχουμε μια τροχαία οικολογική συμπεριφορά χωρίς να χρειάζεται να αγοράσουμε ένα οικολογικό όχημα;
-
Μείωση κατανάλωσης καυσίμων
- Καλή ρύθμιση καύσης
- Έγκαιρη αλλαγή ταχύτητας
- Όχι περιττές επιταχύνσεις
- Κάθε μαρσάρισμα σε σταματημένο αυτοκίνητο είναι και μία δακτυλήθρα βενζίνης χαμένη
- Η κατανάλωση αυξάνεται δυσανάλογα σε ταχύτητα άνω των 100χλμ. Σε υψηλές ταχύτητες δεν ισχύουν τα δεδομένα καυσαερίων των εταιρειών
- Όχι μόνιμη εγκατάσταση σχάρας αποσκευών. Η αντίσταση αέρα συνεπάγεται αύξηση της κατανάλωσης
- Λειτουργία κλιματισμού σε λογικά όρια
- Ρωτούμε το συνεργείο μας αν ανακυκλώνει τα παλιά λάδια του οχήματός μας
2. Μείωση θορύβου
- Συντήρηση εξάτμισης, ιδιαίτερα σε δίκυκλο
- Αποφυγή αγοράς δήθεν «σπορ» εξατμίσεων
- Έγκαιρη αλλαγή στις μεγαλύτερες ταχύτητες ιδιαίτερα σε δίκυκλο
- Χαμηλή ένταση μουσικής και κλειστό παράθυρο. Παρατηρείται αύξηση της έντασης της μουσικής μετά από κατανάλωση αλκοολούχων ποτών.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Τι θα έλεγε ένας οδηγός αυτοκινήτου στους πεζούς;

- Σε παρακαλώ μην εκμεταλλεύεσαι το ότι είσαι ο αδύναμος κρίκος της «κυκλοφοριακής» αλυσίδας και μην περνάς με κόκκινο τις διασταυρώσεις, αναγκάζοντάς με να καθυστερώ
- Μην μπαίνεις απότομα στον δρόμο «για να περάσεις απέναντι» και δώσε μου να καταλάβω την πρόθεσή σου, κινώντας το χέρι σου
- Όταν βαδίζεις σε δρόμους χωρίς πεζοδρόμια, βάδιζε στο αριστερό μέρος ώστε να βλέπεις τα αυτοκίνητα και φόρα χρωματιστά ρούχα, ιδιαίτερα αν είναι σούρουπο ή βράδυ. Σε αντιλαμβάνομαι συνήθως την τελευταία στιγμή
- Κράτα καλά τα παιδιά από το χέρι και μην τα αφήνεις να παίζουν στο οδόστρωμα. Να φορούν και αυτά χρωματιστά ρούχα
- Δείξε στα μικρά παιδιά τους βασικούς κανόνες της κυκλοφορίας και ιδιαίτερα δώσε τους να καταλάβουν ότι τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να σταματήσουν αμέσως όπως αυτά νομίζουν
- Δείξε στα μικρά παιδιά τον ασφαλέστερο δρόμο προς το σχολείο και τα επικίνδυνα σημεία που πιθανόν συναντήσουν και πήγαινε μαζί τους τις πρώτες ημέρες
- Παρακαλώ τα ηλικιωμένα άτομα να περνάνε μόνο από διαβάσεις πεζών ή να ζητάνε τη βοήθεια κάποιου νεώτερου ατόμου
- Όπως εγώ έτσι και εσύ δεν επιτρέπεται να πίνουμε και να χρησιμοποιούμε τους δρόμους. Υπάρχει κίνδυνος να προξενήσεις ατύχημα όπως ακριβώς και ένας μεθυσμένος οδηγός
- Και μην ξεχνάς να δίνεις συνεχώς το καλό παράδειγμα
Τι θα έλεγε ένας οδηγός αυτοκινήτου στους δικυκλιστές;

- Μην νομίζεις ότι σε περιφρονώ όταν σε βάζω σε κίνδυνο. Τις περισσότερες φορές δεν σε έχω καν δει.
- Φόρα, σε παρακαλώ, κράνος ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να μειώσουμε τις συνέπειες του. Επίσης φόρα χρωματιστά ρούχα. Σε βλέπω πολύ καλύτερα.
- Να λαμβάνεις πάντα υπόψη σου ότι έχεις μεγάλη επιτάχυνση και μπορεί, παρόλο που κοίταξα στον καθρέφτη και δεν σε είδα, να με φτάσεις τη στιγμή που στρίβω δεξιά.
- Βεβαιώσου ότι σε έχω διακρίνει.
- Άναβε τα φώτα σου όλη την ημέρα, όμως πρόσεξε να είναι τα φώτα διασταύρωσης, γιατί η μεγάλη σκάλα με ενοχλεί και την ημέρα. Ιδιαίτερα το σούρουπο χωρίς φώτα, σε βλέπω την τελευταία στιγμή.
- Μην με πλησιάζεις πολύ στα πλάγια και μην προσπερνάς ανάμεσα από δύο αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., η λωρίδα μου ανήκει και περνάς με δική σου ευθύνη.
- Μην νομίζεις ότι επειδή οδηγείς «μόνο μία μοτοσικλέτα» μπορείς να μην εφαρμόζεις ΟΛΑ τα άρθρα του Κ.Ο.Κ. ιδίως αυτά που αφορούν στην ασφάλεια.
- Μην προσπαθείς να περάσεις την ώρα που παρκάρω ή προσπαθώ να βγω από δύσκολη θέση γιατί εκείνη τη στιγμή η προσοχή μου είναι στραμμένη αλλού.
- Λάβε υπόψη σου ότι όλοι οι οδηγοί δεν είμαστε Σουμάχερ. Μην περιμένεις ότι θα μπορώ πάντα να κάνω γρήγορους ελιγμούς για να σε αποφύγω. Η προσεκτική και μη επιθετική οδήγησή μου όμως να είσαι σίγουρος ότι θα σε προστατέψει και δε θα δημιουργήσει ατυχήματα.
- Και αν κάποτε, άθελά μου, σε βάλω σε κίνδυνο, ας μην αρχίσουμε να μιλάμε άσχημα και άπρεπα.

Αλήθεια, τι θα έλεγε ένας δικυκλιστής στους οδηγούς αυτοκινήτων;
- Μην ξεχνάς ότι και δίκιο να έχεις, εγώ έχω τις μεγαλύτερες πιθανότητες να τραυματιστώ
- Η φάση του ξεκινήματος (στα φανάρια) είναι φάση αστάθειας, ιδιαίτερα εάν είμαι φορτωμένος
- Λάβε υπόψη σου ότι είμαι νέος, με την ανάλογη αλαζονεία και μεγάλη απόσταση από την ιδέα τραυματισμού και θανάτου
- Εάν υπάρχουν νερά, φρέναρε σε παρακαλώ για να περάσω πρώτος και να μη με βρέξεις
- Σε όλους τους δρόμους, αλλά κυρίως σε δρόμους μεγάλων ταχυτήτων, μην περνάς πολύ κοντά μου, περίμενε λίγο για να βρεις την ευκαιρία να με προσπεράσεις σε απόσταση
- Μην πιστεύεις ότι κάθε δικυκλιστής είναι και υποψήφιος ράμπο, παρόλη την αναγκαία εμφάνιση με κράνος και στολή προστασίας
- Μη μου κορνάρεις όταν καταλαμβάνω το μέσον μιας λωρίδας κυκλοφορίας. Η λωρίδα μου ανήκει και σε διευκολύνει, στην πραγματικότητα, και εσένα
- Σε παρακαλώ, όταν τραβάς βάρκα ή έχεις φορτωμένο σερφινγκ, τοποθέτησε τα φώτα που ορίζει ο ΚΟΚ, όπως και κόκκινο προειδοποιητικό τρίγωνο στο κατάρτι του σερφινγκ, γιατί τη νύχτα μπορεί να πέσω επάνω τους
- Πρόσεξε σε απότομες μανούβρες αποφυγής εμποδίου (λακκούβας) γιατί μπορεί εκείνη τη στιγμή να σε προσπερνώ
- Λάβε υπόψη σου, ότι (λόγω συνθηκών) μπορεί να σε προσπεράσω και από δεξιά (το ξέρω ότι δεν πρέπει), ιδίως όταν στρίβεις προς τα δεξιά
- Πρόσεξε πολύ τους συνεπιβάτες σου, να μην ανοίξουν τη δεξιά πόρτα του αυτοκινήτου, την ώρα που προσπαθώ να περάσω
- Μην πέφτεις στη ρατσιστική παγίδα και θεωρείς κάθε δικυκλιστή επίδοξο «τσαντάκια» ή ληστή τράπεζας. Δε φταίει το δίκυκλο για την κακή του χρησιμοποίηση
ΣΤΗΡΙΓΜΑ ΚΕΦΑΛΗΣ =
Προστασία αυχενικής σπονδυλικής στήλης
Βασικό: το στήριγμα κεφαλής στα καθίσματα των αυτοκινήτων, δεν είναι για ανάπαυση αλλά για προστασία της αυχενικής σπονδυλικής στήλης 
Το στήριγμα κεφαλής των καθισμάτων του αυτοκινήτου αποτελεί βασικό στοιχείο προστασίας της αυχενικής σπονδυλικής στήλης

και όχι στοιχείο ανάπαυσης. Προστασία κυρίως από πρόσκρουση επερχομένου οχήματος πάνω στο δικό μας.
Οι πιθανές συνέπειες τραυματισμού της αυχενικής σπονδυλικής στήλης είναι: √ επιμένουσα ζάλη √ ίλιγγοι √ πόνοι √ βλάβες συνδέσμων σπονδύλων √ νευρολογικές βλάβες ακόμα και κατάγματα. Μεγάλη σημασία έχει όχι μόνο η καλή κατασκευή αλλά και η σωστή ρύθμιση. Πρέπει το άνω άκρο του στηρίγματος να είναι στο ίδιο ύψος με το άνω όριο της κεφαλής και σε απόσταση 2-3cm (σε κανονική οδηγική στάση) και η κλίση του καθίσματος από τον κάθετο άξονα όχι μεγαλύτερη των 25ο.
Οι συνεπιβάτες μας …οι σκύλοι
Η μεταφορά σκύλων με το αυτοκίνητο εγκυμονεί κινδύνους, που οι περισσότεροι από εμάς αγνοούν. Για να πληροί η μεταφορά τους όρους ασφαλείας και καλής συμπεριφοράς προς τα ζώα, πρέπει να τα θεωρούμε ως συνεπιβάτες και ως εκ τούτου να λαμβάνουμε ειδικά μέτρα μεταφοράς τους:
· Είναιπολύ δύσκολο να μεταφέρεις ζώα με το αυτοκίνητο. Όμως το να τριγυρνούν ελεύθερα, δεν είναι η σωστή επιλογή. Πρέπει η μεταφορά τους να πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες διάσωσης της δικής τους ζωής όπως και των υπολοίπων επιβατών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, ένα σκυλί 25Kg, εάν το αυτοκίνητο συγκρουσθεί με ταχύτητα μόνο 50χλμ, θα πέσει σε συνεπιβάτες με ορμή 1.250Kg περίπου!
· Ο σκύλος, ως συνεπιβάτης, ιδανικά πρέπει να φορά το ειδικό στηθόλουρο που συγκρατεί το ζώο σε πέντε σημεία και συνδέεται στην κεντρική υποδοχή της ζώνης ασφαλείας στο μεσαίο πίσω κάθισμα. Η ζώνη αυτή που ονομάζεται στηθόλουρο, συγκρατεί κατάλληλα το ζώο σε περίπτωση σύγκρουσης. Κατά την αγορά του στηθόλουρου που πωλείται στα Pet Shops, είναι απαραίτητη η δοκιμή του στο σκύλο μας.
· Σε περίπτωση που το πίσω κάθισμα είναι κατειλημμένο, μπορούμε να μεταφέρουμε το σκυλί στο πορτ μπαγκαζ, εφόσον φυσικά το αυτοκίνητό μας είναι ενός όγκου, με ενιαίο χώρο αποσκευών. Συνίσταται σε αυτήν την περίπτωση η τοποθέτηση ενός σταθερού διαχωριστικού για να εμποδίζεται η μετακίνησή του προς την καμπίνα των επιβατών.
· Δεν μεταφέρουμε τα ζώα μας σε:
α) ξύλινα κουτιά
β) μπακαζιέρες και
γ) ρυμουλκούμενες ιδιοκατασκευές
· Δεν αφήνουμε ποτέ το σκυλί μας να κρεμάει το κεφάλι του έξω από το αυτοκίνητο.
· Εάν το ζώο μας ζαλίζεται, μπορούμε να το εκπαιδεύσουμε με μικρά, χαλαρά ταξίδια. Δεν το ταΐζουμε 3 ώρες πριν ξεκινήσουμε και δεν το μαλώνουμε όταν κάνει εμετό στο κάθισμα. Σε συνεννόηση με τον κτηνίατρο μας, μπορούμε να του χορηγήσουμε ελαφρύ ηρεμιστικό που προλαμβάνει τη ναυτία.
· Ποτέ να μην αφήνουμε τα ζώα στο αυτοκίνητο όταν κάνουμε στάση κατά τη διάρκεια καλοκαιρινής ημέρας. Το λίγο ανοιχτό παράθυρο ή τα σκίαστρα δεν επαρκούν. Μεγάλος ο κίνδυνος θερμοπληξίας.
· Ο κλιματισμός ξηραίνει την ατμόσφαιρα, οπότε ο σκύλος χρειάζεται πολύ περισσότερο νερό από το σύνηθες
· Ο σκύλος φορά πάντα την ταυτότητά του, χρήσιμη ιδιαίτερα σε περίπτωση που το ζώο πεταχτεί έξω από το αυτοκίνητο και χαθεί
· Δεν αφήνουμε ποτέ τα κλειδιά και τον σκύλο μόνα τους στο αυτοκίνητο, έσω και αν απουσιάσουμε για 2΄
Οι οδηγίες αντλήθηκαν από σχετικό άρθρο του περιοδικού «ΣΚΥΛΟΣ ΚΑΙ ΓΑΤΑ», Τεύχος 1, Αυγούστου-Σεπτεμβρίου 2011, ένθετο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ της Κυριακής. Το συγκεκριμένο άρθρο διαθέτει οδηγίες και για γάτες σε λεωφορεία ΚΤΕΛ, τρένα, πλοία, αεροπλάνα, ενώ στο παρόν κείμενο περιοριστήκαμε στην περίληψη του βασικού άρθρου για τους σκύλους.
Ευχαριστούμε θερμά τη Σύνταξη του Περιοδικού «ΣΚΥΛΟΣ ΚΑΙ ΓΑΤΑ» για την έμπρακτη υποστήριξή τους

Η σημερινή μας ενημέρωση είναι αφιερωμένη σε όσους από εσάς:
-Περιμένετε να περάσουν οι πεζοί, παρόλες τις πιέσεις που δέχεστε από επερχόμενους οδηγούς -Σέβεστε τα όρια ταχύτητας, όσο «παράλογα» και αν σας φαίνονται
-Δεν μπλοκάρετε τις διασταυρώσεις -Δεν σταματάτε «για δύο λεπτά» σε ράμπες αναπήρων -Αγοράζετε παιδικό κάθισμα ασφαλείας και όχι ζάντες αλουμινίου
-Δεν καταναλώνετε αλκοολούχα ποτά όταν πρόκειται να οδηγήσετε
-Επιβάλλετε τη ζώνη ασφαλείας και σε όσους κάθονται στα πίσω καθίσματα
-Δεν πατάτε γκάζι όταν ανάψει πορτοκαλί
-Δεν θεωρείτε τους άλλους αντιπάλους οδηγούς
-Παραχωρείτε τα δικαιώματά σας, εφόσον πρόκειται να κινδυνεύσει κάποιος
-Είστε Αστυνομικοί και φοράτε ζώνη ασφαλείας στα υπηρεσιακά σας αυτοκίνητα
-Είστε δικυκλιστές και δεν εκμεταλλεύεστετην «αδυναμία» σας, εκφυλίζοντας τον ΚΟΚ -Επιμένετε στη λογική σας συμπεριφορά, παρόλη τη συχνή υποτίμησή σας από άλλους οδηγούς
Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Αλληλεγγύη: μαγική λέξη πρόληψης Αλληλεγγύη σημαίνει στάση ζωής, ακόμα και στην οδήγηση! Για να πάω στη δουλειά μου πρέπει (εκτός των φωτεινών σηματοδοτών) να προσέξω 17 φορές την προτεραιότητα. Οι 17 αυτές φορές Χ 256 εργάσιμες ημέρες = 4.352 φορές. Δηλαδή, μόνο για αυτήν τη διαδρομή, κάθε χρόνο πρέπει να προσέχω 4.353 φορές. Είναι ανθρώπινο να μην προσέξω κάποια φορά. Γι΄αυτό έχουμε ή δεν έχουμε προτεραιότητα, πρέπει να προσέχουμε ΟΛΟΙ. ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ :
› υποχωρώ έστω και αν έχω δίκιο, εάν βλέπω ότι θα δημιουργηθεί επικίνδυνη κατάσταση
› παραχωρώ την προτεραιότητά μου, αν ο άλλος δεν έχει ορατότητα και θα διακινδυνεύσει για να εισέλθει στο ρεύμα κίνησης (πολύ συχνά , κατά παράβαση του ΚΟΚ, σταθμεύουμε σε γωνίες και κλείνουμε την ορατότητα) › εάν ένας μάς προσπερνά και από κακό υπολογισμό κινδυνεύει, του κάνουμε χώρο για να φύγει από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
› δεν σταματάμε ποτέ, ούτε για 1΄, σε ράμπες ΑμεΑ. Υπενθυμίζουμε: οι ράμπες υπάρχουν για τους κινητικά αναπήρους και τους συμπολίτες μας με προβλήματα όρασης.
› προσπερνάμε τα δίκυκλα κρατώντας 1,5 μέτρο απόσταση από το πλάι. Δεν ξεχνάμε να ελέγχουμε τον αριστερό καθρέφτη προηγουμένως και να βγάζουμε φλας για κάθε αριστερή μετακίνηση. Εάν δεν είναι δυνατόν να κρατήσουμε την απόσταση του 1,5 μέτρου από το δίκυκλο, περιμένουμε από πίσω μέχρι να μας δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία
› όταν προσπερνά άλλος οδηγός ένα φορτηγό, δεν κολλάμε πίσω του αναβοσβήνοντας τα φώτα, αλλά παραμένουμε πίσω από το φορτηγό μέχρι να τελειώσει η διαδικασία της προσπέρασης. Άλλωστε έτσι προστατεύουμε και τον εαυτό μας
› δεν μπλοκάρουμε διασταυρώσεις, έστω και αν για μας ο σηματοδότης είναι πράσινος
› προστατεύουμε πάντα τους πεζούς, έστω και αν έχουν «άδικο». Είναι ο «αδύναμος κρίκος» της αλυσίδας › ζητάμε συγγνώμη εάν παρατυπήσαμε. Είναι μαγική λέξη για την ομαλοποίηση καταστάσεων
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ «ΙΚΑΝΟΣ» ΟΔΗΓΟΣ…
▪ Όποιος παραχωρεί προτεραιότητα σε πεζούς, παρόλες τις πιέσεις από τους επερχόμενους
▪ Όποιος σέβεται τα όρια ταχύτητας, όσο «παράλογα» και αν του φαίνονται
▪ Όποιος δεν μπλοκάρει για «δύο λεπτά» τις ράμπες αναπήρων
▪ Όποιος επιβάλλει ζώνες ασφαλείας και στους πίσω καθήμενους
▪ Όποιος αγοράζει παιδικά καθίσματα και όχι ζάντες αλουμινίου
▪ Όποιος δεν θεωρεί τους άλλους οδηγούς αντίπαλους
▪ Όποιος επιμένει στη λογική του συμπεριφορά παρά στην υποτίμησή του από τους άλλους
▪ Όποιος δεν πατά γκάζι αλλά φρένο όταν ανάψει το πορτοκαλί στον φωτεινό σηματοδότη
▪ Όποιος δεν πιέζει προπορευόμενους
▪ Όποιος υποχωρεί για να μειώσει τον κίνδυνο Με μία φράση: Καλός οδηγός είναι αυτός που δεν δημιουργεί επικίνδυνες καταστάσεις.