Παιδιά και Ατυχήματα

5lepta   Η Κίνηση Πολιτών με την έναρξη της σχολικής χρονιάς εξέδωσε φυλλάδιο με οδηγίες ασφαλούς μεταφοράς παιδιών και πρόληψης οδικών ατυχημάτων που αφορούν μαθητές. Το φυλλάδιο αυτό που εκδόθηκε με την ευγενική χορηγία των εκδόσεων Παρισιάνου Α.Ε. διανέμεται δωρεάν από την εταιρεία Polo σε κάθε μαθητή που αγοράζει σχολική τσάντα αυτής της εταιρείας. Πιστεύουμε ότι έτσι συμβάλλουμε  στην ευαισθητοποίηση μαθητών, διδακτικού προσωπικού και γονιών σε θέματα οδικής ασφάλειας. Δείτε το φυλλάδιο και σε ψηφιακή μορφή εδώ


 

123450_kathismakaipaidi

Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες της Ε.Ε. σε θανάτους παιδιών από τροχαία ατυχήματα, σε αντίθεση με τη Σουηδία που το 2010 είχε μηδέν νεκρά παιδιά από τροχαία!

Τρεις είναι οι κυριότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων σε παιδιά: – Η μη διαμορφωμένη αντίληψη τους για την κυκλοφορία – Η δυσκολία διάκρισής τους λόγω του μικρού τους όγκου – Η μη χρησιμοποίηση παιδικών καθισμάτων στα αυτοκίνητα Ο οδηγός πρέπει να γνωρίζει ότι: – Τα παιδιά έχουν περιορισμένο οπτικό πεδίο – Δεν υπολογίζουν σωστά την ταχύτητα των αυτοκινήτων που πλησιάζουν – Αποφασίζουν την τελευταία στιγμή να διασχίσουν το δρόμο – Θεωρούν ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να σταματήσουν αμέσως – Το σούρουπο, εάν δεν είναι αναμμένα τα μεσαία φώτα, νομίζουν ότι το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς: – Να φορούν στα παιδιά τους μπουφάν και σχολικά σακίδια με ανοιχτά χρώματα, ποτέ καφέ και μαύρο – Να τα ξυπνούν έγκαιρα για το σχολείο, γιατί αλλιώς βιάζονται και δεν προσέχουν – Η μπάλα να μεταφέρεται πάντα σε δίχτυ και να μην παίζουν στο δρόμο – Να βρίσκουν και να δείχνουν στο παιδί τους την ασφαλέστερη διαδρομή, επισημαίνοντας τα επικίνδυνα σημεία – Να αποτελούν οι ίδιοι παράδειγμα οδικής συμπεριφοράς – Να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μέσω του θεσμού του σχολικού τροχονόμου


 

Παιδικό κάθισμα ασφαλείας για αυτοκίνητα Αγαπάμε τα παιδιά στην Ελλάδα;

Η νομοθεσία αλλά και η μητρική αγάπη επιβάλλουν τη μεταφορά παιδιών έως 12 ετών και μέχρι 150cm ύψος, με «κατάλληλα συστήματα διασφάλισης», όπως άλλωστε προβλέπεται και από το άρθρο 12, παρ.5 του ΚΟΚ. Δυστυχώς όμως η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στη χρήση παιδικών καθισμάτων και στις πρώτες θέσεις θανάτων παιδιών σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη. Ένα παιδί βάρους 20 κιλών, εάν το αυτοκίνητο πέσει σε τοίχο με ταχύτητα 50χλμ, εκσφενδονίζεται με δύναμη βάρους 3.500 κιλών. Αυτή η πληροφορία προορίζεται για τις μητέρες που κρατούν το παιδί στην αγκαλιά τους στη θέση του συνοδηγού και ισχυρίζονται ότι θα το κρατήσουν σε περίπτωση σύγκρουσης. Συχνά διαβάζουμε στην εφημερίδα για τροχαία ατυχήματα όπου επέζησαν οι διασφαλισμένοι με ζώνες γονείς και σκοτώθηκαν τα αδιασφάλιστα παιδιά Τι πρέπει να γνωρίζει ο γονέας για το παιδικό κάθισμα: Υπάρχουν, επίσημα πέντε (5) κατηγορίες καθισμάτων ανάλογα με το βάρος και την ηλικία του παιδιού: – Κατηγορία 0 μέχρι 10 κιλά (περίπου μέχρι 9 μηνών) -Κατηγορία 0+ μέχρι 13 κιλά ( « « 18 μηνών) -Κατηγορία Ι 9-18 κιλά ( 9 μηνών μέχρι 4½ ετών) -Κατηγορία ΙΙ 15-25 κιλά (περίπου 3-7 ετών) -Κατηγορία ΙΙΙ 22-36 κιλά (περίπου 6-12 ετών) -Άτομα με ύψος άνω των 150cm, διασφαλίζονται με τη ζώνη του αυτοκινήτου. Η Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου, στο τεύχος Νοεμβρίου 2011, του περιοδικού Motor-Welt, περιγράφει τρεις (3) κατηγορίες καθισμάτων : -Για μωρά και μικρά παιδιά έως 18 μηνών -Για παιδιά 1 έτους έως 4 ετών , με σταθερή πλάτη -Για παιδιά από 4 έως 12 ετών, με προσαρμοζόμενο ύψος πλάτης ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα παιδικά καθίσματα για παιδιά έως 18 μηνών (στις σκανδιναβικές χώρες το μέτρο αφορά παιδιά έως 3 ετών), πρέπει να τοποθετούνται με την πλάτη προς το παρμπρίζ, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τη ζωή του παιδιού Το κάθισμα δεν ξαναβγαίνει από το αυτοκίνητο Τα περισσότερα λάθη γίνονται στη στερέωση του καθίσματος στο αυτοκίνητο Το λοξό τμήμα της ζώνης του καθίσματος ή του αυτοκινήτου δεν πρέπει να περνά από τον λαιμό του παιδιού το δε εγκάρσιο τμήμα όσο πιο χαμηλά γίνεται στα ισχία του παιδιού Ποτέ παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού, εφόσον υπάρχει αερόσακος. Συμβουλευθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου Το κεφάλι του παιδιού δεν πρέπει να είναι πιο ψηλά από την πλάτη του καθίσματος Σε αρκετά αυτοκίνητα των 5+2 καθισμάτων, τα επιπλέον 2 καθίσματα δεν είναι πιστοποιημένα για παιδιά Η αγορά του καθίσματος πρέπει να γίνει με την παρουσία του παιδιού στο αυτοκίνητο. Όλα πρέπει να δοκιμάζονται επί τόπου και ο πωλητής πρέπει να εξηγήσει στους γονείς τη χρήση. Τα καθίσματα δεν βγαίνουν από το αυτοκίνητο και χρησιμοποιούνται ακόμη και για διαδρομές των 500 μέτρων. Το κάθισμα προστατεύει μετά το ατύχημα. Το ασφαλέστερο είναι η αποφυγή του ατυχήματος