Τεχνικά Θέματα

140217_Stop

ΟΤΑΝ Η ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΑΠΕΡΓΕΙ….

Η συχνότερη αιτία βλάβης στο αυτοκίνητο είναι η άδεια μπαταρία. Η Γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC (τεύχος Motor welt 2/2010, σελ.92) δίνει συγκεκριμένες οδηγίες για τη λειτουργία του μοτέρ μέσω μπαταρίας άλλου αυτοκινήτου. Οι οδηγίες είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες διότι διορθώνουν λανθασμένες τεχνικές.
Σειρά ενεργειών:
1. Ενώνουμε, με το κόκκινο καλώδιο, τους θετικούς (+) πόλους άδειας και γεμάτης μπαταρίας
2. Ενώνουμε τον αρνητικό (-) πόλο της γεμάτης μπαταρίας με ένα μεταλλικό τμήμα του μοτέρ του αυτοκινήτου με την άδεια μπαταρία και ΟΧΙ με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, διότι μέσω σπινθήρα είναι πιθανόν, λόγω εκρηκτικών αερίων, να προκαλέσουμε ανάφλεξη.
3. Λειτουργούμε τη μηχανή του αυτοκινήτου με τη γεμάτη μπαταρία και ακολούθως τη μηχανή του αυτοκινήτου με την άδεια μπαταρία
4. Όταν η μηχανή λειτουργήσει ανάβουμε ισχυρούς καταναλωτές ρεύματος π.χ. θέρμανση τζαμιού ή αεριστήρα θέρμανσης, διότι κατά την αφαίρεση των καλωδίων μπορεί να δημιουργηθούν αιχμές ηλεκτρικής τάσης που είναι επικίνδυνες για τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου
5. Πρώτα αφαιρούμε το μαύρο και μετά το κόκκινο καλώδιο και τέλος σβήνουμε τους καταναλωτές ρεύματος. ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα αυτοκίνητα δεν επιτρέπεται να ακουμπάνε μεταξύ τους και ούτε παρευρισκόμενοι να ακουμπούν μεταλλικά μέρη του οχήματος.


ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Άγνωστοι κίνδυνοι : οι σήραγγες (τούνελ)

Η Ελλάδα έχει αποκτήσει ξαφνικά έναν μεγάλο αριθμό σηράγγων, χωρίς ο Έλληνας οδηγός να έχει συνειδητοποιήσει τους κινδύνους και να έχει αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις. Χαρακτηριστικό δείγμα: την ημέρα μόνο το 30-40% των οδηγών ανάβει τα μεσαία φώτα («φώτα διασταύρωσης», νέα ορολογία). Κάποιοι ανάβουν τα μικρά φώτα που στην προκειμένη περίπτωση είναι τελείως άχρηστα. Τα φώτα, την ημέρα, στη σήραγγα είναι όχι για να βλέπουμε να οδηγούμε αλλά να μας βλέπουν και να βλέπουμε τους άλλους. Ατύχημα σε σήραγγα περικλείει πολλαπλάσια επικινδυνότητα, συχνά με σοβαρές συνέπειες, όπως έχει δείξει η μέχρι σήμερα διεθνής εμπειρία.
Προτάσεις οδηγικής συμπεριφοράς σε σήραγγες
– Οπωσδήποτε τήρηση του προβλεπομένου ορίου ταχύτητας
– Σε δρόμους μονής κατεύθυνσης ανά λωρίδα, ποτέ προσπέρασμα (έστω και εάν δεν υπάρχει απαγορευτικό, σπάνιο πάντως)
– Όχι αλλαγή λωρίδας έστω και αν ο προπορευόμενος οδηγεί αργά
– Το λιγότερο 30 μέτρα απόσταση από το προπορευόμενο όχημα
– Αφαίρεση των γυαλιών ηλίου, με την είσοδό μας στη σήραγγα
– Αναμμένα τα μεσαία φώτα
– Εφόσον κατά την είσοδό σας στη σήραγγα υπάρχει μνεία ειδικής ραδιοφωνικής συχνότητας, συντονίστε το ραδιόφωνό σας, διότι σε αυτή θα ανακοινώνονται (εκτός από τα μεγάφωνα) οδηγίες σε περίπτωση ατυχήματος
– Λίγο ανοιχτό το παράθυρο για να ακούγονται οι οδηγίες της διοίκησης της σήραγγας, από τα μεγάφωνα Προσοχή στα αποθέματα βενζίνης. Το να παραμείνει κανείς σταθμευμένος σε σήραγγα είναι άκρως επικίνδυνο
ΑΠΟΨΗ TOY ΣΥΝΤΑΚΤΗ: εάν έσκαγε το λάστιχό μου μέσα στη σήραγγα, δεν θα σταματούσα. Με αναμμένα τα αλάρμ θα έβγαινα από τη σήραγγα και ας σήμαινε αυτό την ολοσχερή καταστροφή του ελαστικού.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ Ή ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΣΕ ΤΟΥΝΕΛ (της λέσχης αυτοκινήτου Γερμανίας – ADAC)
– Μποτιλιάρισμα: Κράτημα αποστάσεων, φώτα αλάρμ, παραμονή στο αυτοκίνητο εάν δεν δοθούν άλλες οδηγίες από τη διοίκηση του τούνελ
– Βλάβη: Κατά το δυνατόν στην προβλεπόμενη εσοχή του τούνελ ή όσο το δυνατόν δεξιότερα, κλείσιμο του μοτέρ, άναμμα φώτων αλάρμ, ειδοποίηση από το τηλέφωνο ανάγκης του τούνελ
– Ατύχημα: Κρατάμε αποστάσεις και τοποθετούμεθα όσο το δυνατόν δεξιά, φώτα αλάρμ, ειδοποίηση μέσω τηλεφώνου ανάγκης, προσφορά Α΄βοηθειών
– Πυρκαγιά στο δικό μας αυτοκίνητο: Σταμάτημα τελείως δεξιά, εγκατάλειψη αυτοκινήτου (προσοχή στα επερχόμενα, προσοχή στα παιδιά), προσπάθεια κατάσβεσης. Εάν όχι δυνατόν, εγκατάλειψη του τούνελ (μέσω εξόδων ανάγκης-δεν υπάρχουν σε όλα τα τούνελ της Ελλάδας), ειδοποίηση αρμοδίων
– Πυρκαγιά σε άλλο αυτοκίνητο: Το δικό μας αυτοκίνητο να σταθμεύσει τελείως δεξιά και σε απόσταση από το φλεγόμενο αυτοκίνητο. Κλείσιμο μοτέρ, φώτα αλάρμ (πιθανώς, σύντομη προσπάθεια κατάσβεσης), εγκατάλειψη του τούνελ μέσω εξόδων ανάγκης, εκτός αν δοθούν άλλες οδηγίες από τη διοίκηση του τούνελ.
Οι καταστάσεις αυτές δεν μπορεί να είναι τυποποιημένες. Υπάρχουν σε κάθε κατάσταση διαφορετικοί παράγοντες και ιδιαιτερότητες. Οι οδηγίες είναι μια γενική βάση ενεργειών για τη συνηθέστερη κατάσταση και δεν περιέχει απολυτότητα.